Ce trebuie sa mananci in sezonul rece pentru a avea grija de tenul tau?

Când vorbim de iarnă gândul ne ducem cu gândul la zăpada albă ce ne scârtâie sub ghete, obraji înghețați și nasuri roșii. Asta poate suna de poveste dacă nu ne amintim de pielea uscată și crăpată de gerul acestui sezon.

Vântul, umiditatea scăzută și aerul uscat obținut de la instalațiile de căldură ne dăunează tenului nostru. Un ten uscat își pierde cu rapiditate strălucirea și elasticitea iar procesul de imbătrânire se instalează mai repede.

Cremele și tratamentele cosmetice ne oferă hidratare dar tratează problema doar din exterior și pentru că ne dorim ca efectele să fie durabile este necesar să tratăm problema din interior, adică să ne asigurăm ca mâncăm alimente ce conțin nutrienții necesari pentru a avea o piele frumoasă și ingrijită.

Nutriția adecvată ajută pielea să se refacă , să-și păstreze strălucirea și să-i ofere protecție. Nevoile organismului nostru diferă în fucție de antotimp, așadar alimentația trebuie adaptată diferit în sezonul rece.

Care sunt alimentele pe care trebuie să le consumăm în această iarnă pentru a avea grijă de pielea noastră?

Morcovii– aceeași substanță care face ca morcovii să fie buni pentru o vedere mai sănătoasă – beta carotenul ce este un antioxidant, un precursor al vitaminei A, este și bun pentru piele. Odată ingerat, beta-carotenul este transformat de corpul nostru în vitamina A, care este activă pentru a ajuta la vederea, imunitatea și sănătatea pielii. Morcovii conțin și licopen, care, pe lângă beta caroten, poate proteja pielea împotriva daunelor provocate de razele UV. Cercetătorii au descoperit că betacarotenul din morcovii preparați termic se absoarbe mai bine decât beta-carotenul decât din morcovi cruzi.

Migdalele – sunt o sursă excelentă de zinc, fier, acid folic și vitamina E, care stimulează pielea. Zincul este benefic pentru tenurile predispuse la pete, iar vitamina E hrănește pielea din interior, ajutând la protejarea împotriva daunelor radicalilor liberi și promovând regenerarea celulară.

Ceaiul verde – consumul de ceai verde face parte din unele culturi din Asia de Est, iar femeile japoneze în special ,au fost conștiente de beneficiile sale pentru îngrijirea pielii de secole. Unele dintre numeroasele sale beneficii includ diminuarea inflamației și chiar protejarea împotriva arsurilor solare. Există un motiv bine întemeiat pentru care acest superalimentul își face loc în atât de multe produse cosmetice

Semințe de in – sunt bogate în ALA (acid alfa-linolenic), un tip de acid gras omega-3 pe care îl regăsim în plante. Acestea sunt considerate grăsimi sănătoase deoarece pot reduce efectele nocive ale radiațiilor UV, fumatului și poluării. De asemenea, pot reduce ridurile și pot îmbunătăți aspectul de piele uscată.

Citricele – sunt o sursă naturală bogată de vitamina C, un antioxidant puternic care accelerează refacerea celulară, luptă împotriva daunelor radicalilor liberi , reduce inflamația și ajută la producerea de colagen conferind pielii un aspect mai hidratat.

O piele frumoasă este o piele îngrijită iar procesul de îngrijire este unul complex și ca de fiecare data nutriția nu trebuie neglijată!

Facebook
YouTube
LinkedIn
X
Add to cart